Kranik paliwowy motocykla, czyli gwarantowana rezerwa paliwa na czarną godzinę
Kranik paliwowy motocykla to niepozorny element o prostej konstrukcji, będący częścią układu paliwowego naszego jednośladu. Trudno jest sobie jednak wyobrazić nasze maszyny bez tego istotnego elementu, ponieważ to właśnie za jego pomocą motocyklista jest w stanie skontrolować ilość pozostałego w baku paliwa. Jest to niezwykle istotne w sytuacjach awaryjnych, kiedy nagle zaskoczy nas kończące się paliwo.
Za pomocą kranika będziemy bowiem mogli pozostawić sobie niewielką rezerwę paliwową, umożliwiającą bezproblemowe dotarcie na stację benzynową.Funkcję tę docenią szczególnie motocykliści, którzy bardzo często korzystają ze swoich maszyn, poruszając się po bardzo dużym terenie. Warto jest tu także wspomnieć, że w nowszych modelach motocykli, kranik umożliwia także zalanie paliwem pustego gaźnika oraz spuszczenie go ze zbiornika. Oto, co warto jest wiedzieć na temat kraników paliwowych, wykorzystywanych w naszych jednośladach!
Jak działa kranik paliwowy motocykla?
Jak wspominaliśmy na wstępie, kranik jest montowany w układzie paliwowym pojazdu. Umożliwia on pełną kontrolę przepływu paliwa, trafiającego do silnika. Korzystanie z kranika przekłada się również na większą ekonomię i mniejsze spalanie – jego zamknięcie umożliwia bowiem kompletne odcięcie dopływu, co jest szczególnie przydatne w sytuacjach, w których czeka nas dłuższy postój.
Z kolei otworzenie kranika paliwowego motocykla sprawi, że wznowiony zostanie przepływ paliwa, lecz tylko do poziomu baku. Kraniki są bowiem połączone z bakiem dwoma przewodami. Podczas zwykłej pracy, wykorzystywany jest tylko ten pierwszy. Gdy paliwa zaczyna ubywać, motocykl powiadomi nas o tym, poprzez słyszalne dławienie się układu. Motocyklista otrzymuje wówczas jasny komunikat, że należy udać się jak najszybciej na stację i zatankować jednoślad. Dalsza jazda jest możliwa po przełączeniu kranika na drugi przewód, umieszczony na samym dnie baku. To właśnie ta resztka stanowi poręczną rezerwę, dzięki której nasza maszyna nie zatrzyma się nagle na samym środku drogi.
W nowocześniejszych maszynach znajdziemy z kolei kraniki paliwowe motocykla typu podciśnieniowego. Ponieważ dopływ paliwa jest przez nie zamykany w momencie zaniku podciśnienia generowanego przez tłoki, motocyklista nie musi już zamykać dopływu. Zamiast tego, możemy skorzystać z pozycji przelewu, dzięki której przepływ paliwa nie ustaje nawet w sytuacjach, gdy silnik przestał pracować. Zapobiega się w ten sposób zbyt dużej utracie paliwa podczas postojów.
Jak dbać prawidłowo o kranik paliwowy motocykla?
Zestaw naprawczy do kranika paliwowego jest czymś, co każdy motocyklista powinien posiadać w swoim garażu. W skład takiego zestawu wchodzi zazwyczaj zapasowy kranik, uszczelka, oringi, odstojnik oraz sitko. Zaopatrzenie się w takie podręczne części z pewnością okaże się być inwestycją opłacalną – nawet drobniejsze odstępstwo od normy podczas pracy kranika paliwowego motocykla może bowiem skończyć się poważnymi uszkodzeniami, prowadzącymi nawet do braku możliwości odpalenia silnika.
To właśnie z tego powodu, na zakupie kraników oraz części zamiennych nie powinniśmy oszczędzać, wybierając tylko i wyłącznie produkty renomowane, odznaczające się wysoką jakością. Także i nasz sklep oferuje Państwu niezwykle bogaty wybór kraników paliwowych oraz zestawów naprawczych dla nich przeznaczonych. Posiadamy części do najpopularniejszych marek jednośladów dostępnych na polskim rynku, takich jak Kawasaki, Suzuki czy Harley Davidson.
Tylko komponenty oryginalne sprawią bowiem, że nasz motocykl faktycznie pozostanie funkcjonalny i bezpieczny przez wiele lat!