Smarowanie silnika motocykla jest procesem, który pozwala na zachowanie sprawności podzespołu i przedłużenie jego żywotności. Wyjątkowo trudne warunki, w jakich pracuje, w tym wysokie temperatury oraz intensywne tarcie powodują, że tylko odpowiednie smarowanie chroni silnik przed uszkodzeniem. Olej przepływa w układzie zamkniętym, w którym najwrażliwszym miejscem jest filtr. Aby zapewnić jego szczelność, stosuje się specjalne uszczelki pod filtry, tzw. uszczelki O-ring.
Uszczelki O-ring swoją nazwę zawdzięczają kształtowi, który jest kolisty. Mają też okrągły przekrój. Taka forma sprawia, że są one bardziej elastyczne i doskonale wypełniają przestrzeń pomiędzy filtrem a przewodem olejowym. Szczelność układu jest gwarancją sprawności pracy jednostki napędowej, dlatego niezwykle ważna jest systematyczna wymiana uszczelnień. Uszczelki pod filtry zazwyczaj są zakładane razem z filtrem oleju podczas wymiany płynu eksploatacyjnego, którą producent motocykla zaleca w określonych odcinkach czasu. Średnio olej wymienia się co 10 000 do 12 000 km.
Uszczelki pod filtry, które znajdują się w naszym asortymencie, są przystosowane do montażu w różnych modelach jednośladów, w tym w motocyklach Yamaha, Suzuki i innych, również tych produkowanych około 30 lat temu. Pomimo niewielkich rozmiarów, wybór odpowiedniego modelu uszczelki jest ważny, dlatego przed zakupem służymy pomocą w doborze tego detalu do konkretnego motocykla.